maandag 30 april 2012

30 april 2012, Dag 25 onderweg Galapagos naar Frans Polynesie, Hiva Oa

Koninginnedag 2012, dag 25. Vannacht baalde ik wel even, nu zijn alle systemen, weer bruikbaar, maar waar is de wind gebleven? Bij het wisselen van de nachtwacht zag ik 2 lichtjes van schepen. Dat is lang geleden, al die tijd goed in de gaten gehouden, maar ze passeren op een paar mijl afstand. Ineens hoor ik door de luidspreker van de VHF iemand een ander yacht oproepen. Hee, dat is leuk, dus ik meld me, dat ik ook in de buurt ben. Even een nachtelijk praatje gehouden, een Belgisch schip, dus uiteindelijk konden we over naar Nederlands. Zij komen ook van Galapagos, gingen heerlijk, het was voor hun dag 13 en ze hadden de motor nog niet hoeven gebruiken, continue 15 knopen wind. Nou voor ons was het dag 25 en wij hebben nu maar 5 kn. wind en een half uur later minder dan 3, dus daar lagen we weer te dobberen en de zeilen heen en weer te raggen. Roderick wakker gemaakt, kom op, de boom moet uit de fok weggehaald, we starten de motor, want verderop is 15 knopen wind. He, hoe weet jij dat? Ik wijs naar de lichtjes van de schepen, Nou daar! En we konden ook zien dat zij snel voortgang maakten. Dus wij die kant op, na een uur op de motor nog niets, zij hebben de wind gewoon meegenomen. We zagen ze zo uit het gezicht verdwijnen. En daar kon ik nu wel van balen. De rest van de dag is het ook lauw loenen. We hebben onderhand al heel wat motoruren achter de kiezen ook, stom gedoe. In ieder geval zijn we weer 85 Nm. opgeschoten, nog 837 Nm te gaan. Onze positie om 0.00 utc 30 april: 09.25 S 125.18 W. Groetjes R&Y

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten