donderdag 25 juni 2015

op weg naar Rodrigues dag 10

donderdag, 25 juni 2015, dag 10.
We gaan nog steeds super, maken lekker voortgang, we hebben het laatste etmaal zelfs 142 Nm gemaakt, alleen op zeil. Nog steeds heel helder weer, prachtig water en we komen 1 schip per dag tegen, hoewel vandaag nog geen. Ik slaap nog steeds als een marmot, een ongekende luxe. Ook voor Roderick verrassend, die heeft mij de laatste jaren niet slapend in bed gezien, maar altijd als hij wakker werd lag ik te lezen. Uren en uren! En nu ben ik al de hele week met hetzelfde boek bezig, Noord van de Noordzee van Eerde Beulakker, verhalen over zeilreizen naar Spitsbergen en de Noordkaap. Leuk om te lezen, maar voor ons niet aantrekkelijk om te doen. Wij zitten nog steeds in hemdje in de schaduw van de bimini, warm windje, net een kom overheerlijke bonenreut gegeten en nu maar kijken wat de nacht ons zal brengen, eerst nog even genieten van de laatste uurtjes daglicht. Dat blijf ik missen, die lange zomeravonden, net als dat ik er maar niet aan kan wennen dat hier op het Zuidelijk Halfrond de zon opkomt in het Oosten en dan via het Noorden naar het Westen gaat. Verder zitten we erg te genieten, dat mag van ons zo doorgaan. Groetjes van Roderick en Yvonne
O ja, onze positie om 16.00 boordtijd (08.00 UTC) 07 03.71S 101 19.68E.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten