maandag 29 juni 2015

maandag, dag 14 Rodrigues

Maandga, 29 juni 2015, met de oceaan kunnen we het nog steeds goed vinden, maar het gaat niet allemaal soepel, maar dat vertel ik later op de site, hier heb ik beperkte ruimte. Het zeeleven is verrassend, we zien nauwelijks grote vissen, af en toe een paar seconden een dolfijn en een groot aantal dode vliegende vissen bij het ontbijt, die zijn 's nachts met een golf aan boord gespoeld, Het zijn maar kleintjes. Wat we hier wel veel aantreffen zijn grote genten, Ja, die schijtlijsters. We passeerden vannacht de eilanden Kokos Keeling daar komen die vogels vandaan. En stuk voor stuk hadden ze besloten, dat het bij ons op het schone dakje zo'n lekker plekje zou zijn voor de nacht. Nou die zooi willen we niet nog een keer natuurlijk, daarbij gebruik ik het canvasdak als opvang voor regenwater. Dus daar komt zo'n grote vogel, wil landen, ik uit volle borst tegen hem krijsen en met mijn armen flapperen, nou dat verstond hij, vogel weg. Bij de volgende dito, alleen die begon direct terug te schelden. Ze zijn best wel agressief. Toen kwam grote broer, van wat mot je, ze komen vanuit het donker door het maanlicht heenvliegen, dus dan zie je ineens een grote bedreigende schaduw, en dan recht op je af. Ze hebben toch een vleugelwijdte van zeker een meter en een flinke scherpe snavel. In ieder geval moesten we alle trucen toepassen om ze weg te jagen, R stond aan de ene kant buitenboord met zijn bezemroe te meppen en ik aan de andere kant buitenboord met een Swiffer, zo'n vloerzwabber te steken en te duwen. Zo zijn we zeker een uur lang luidkrijsend en meppend bezig geweest Zonder ophouden. Toen een half uur pauze en toen kwamen ze met twee tegelijk in duikvlucht, zonder ophouden, wegvliegen, rondje boot en weer landen. Wij waren uitgeput, zijn nog steeds schor, maar voor vannacht hebben we de strijd gewonnen. Jullie zien je moet echt van alle markten thuis zijn. Hierbij laat ik het vandaag, ik ben brood aan het bakken en het belletje van de oven ging af. Lekker uienbroden en krentenbrood met noten. Het laatste etmaal was 95 Nm. en onze positie is om14.00 LT 12 12.85S 095 37.66E Groetjes van de Vogelmeppers.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten