maandag 29 februari 2016

28 feb 2016

28 feb 2016, zondag, St Helena

Zondag rustdag, gewoon even lekker niks. Ach en als je niks moet, pak je vanzelf alweer een paar klusjes op, maar we kunnen ook ongegeneerd languit in de kuip een dikke Ludlum liggen lezen. Het is vervelend dat we aan boord geen internetaccess hebben, iedere keer heb je zoiets van dat zoeken we op of kijken we na, Oh nee, dat kan niet. We hebben nog wat American Dollars en daar kun je hier ook mee betalen, maar hoeveel Saint Helena Pound krijg je voor een American Dollar? Je moet hier alles cash afrekenen, voor vertrek moeten we nog voor de mooring betalen en alle ritjes met de ferryboat. Voor morgen hebben we diesel besteld, ook dat moet dus cash betaald. Natuurlijk kunnen we nog wat opnemen, maar we willen niks overhouden, want dit geld is nergens inwisselbaar. Ook moet er nog wat vers spul voor vertrek gehaald en de voorraden aangevuld. Lastig uit te rekenen. Halen we het wel, halen we het niet met dit geld? Ik neem een heerlijk ontbijtje met de laatste verse yoghurt met muesli, dat had ik beter niet kunnen doen. Krak daar breekt mijn kies! En echt een heel groot stuk eraf, balen!!!!! Dit is de zoveelste keer en bij voorkeur op afgelegen eilanden. Al eerder overkwam we dit op Bora Bora en Rodrigues. Wat deed u nou zoal mevrouw op die exotische eilanden? Nou ik was op zoek naar een tandarts…Tot mijn verbazing doet het op dit moment niet zeer, maar ik krijg al pijn in mijn buik bij voorbaat. We zitten hier op een afgelegen eiland, is er een tandarts en zo ja waar? Er is geen openbaar vervoer en een taxirit is hier onbetaalbaAar. Wat nou als er een wortelkanaalbehandeling nodig is? Overmorgen willen we vertrekken. Ik ben er knap nerveus van. Nu maar afwachten.



Sent from Windows Mail

Geen opmerkingen:

Een reactie posten