dinsdag 22 mei 2012

22 mei 2012, Fatu Hiva

22 mei 2012, Fatu Hiva, werkelijk een spectaculair uitzicht op de rotsen en grillige bergen. Gelukkig hebben we ons oude Fuji fototoestel weer aan de praat gekregen, het vertoont weliswaar kuren, maar ik kan in ieder geval wat foto's maken. Ik leed er echt onder, dit is zo'n schitterende omgeving, maar jullie krijgen nu ook nog een kans om mee te genieten. Koop dan een nieuwe, zie ik jullie denken, Tja ik zou wel willen, maar hier kunnen we niet eens een brood kopen, laat staan een fototoestel. Voor een fotocamera moeten we naar Tahiti, 1200 Nm verderop, niet echt naast de deur dus. De bakker is in het dorp aan de andere kant van de berg, 871 meter hoog en steil, dus geen optie. Er passeerde een auto, waar we met een mevrouw in gesprek kwamen en met haar spraken we af naar haar huis te komen, dan konden we van haar 2 baguettes kopen. We willen graag nog een paar dagen hier blijven, maar ons gas raakt op en om de flessen te laten vullen moeten we naar Nuku Hiva, een eiland 120 Nm verderop. Ik kon ook nog wat pakjes crackers kopen, dus dat scheelt ook weer brood bakken. We willen ook nog eerst het eiland Ua Pou bezoeken. Hoop dat het allemaal gaat lukken. Maar zo zien jullie, hoe druk we het hebben met gewoon aan de eerste levensbehoeften te voldoen, water, brood, gas en voor mij een fototoestel natuurlijk. Verder gaat het nog steeds prima, onze gezondheid laat weinig te wensen over. We zijn alleen aan het eind van de dag uitgeteld, maar het is hier 33 graden, we zitten de hele dag in de wind, even naar het dorp met de rubberboot vereist heel veel moeite, waar kun je aan de kant komen, waar kan ik mijn bootje vastleggen, op de hoge gladde stenen klauteren, tussen de bergen door naar het dorpje, nu zijn we weer overgeschakeld op de Franse taal, we kregen net het Spaans een beetje onder de knie, dan kijken of we een winkeltje of zo kunnen vinden, kijken wat er te koop is (niet veel dus), babbelen met de dorpsbewoners, dan weer terug, bij de waterkant kom je meestal wat andere cruisers tegen, dus gaan we weer over op het Engels, dat was vandaag niet nodig, want deze meneer was Vlaams, dat was even makkelijk. Verder plannen maken voor de volgende trajecten. Wanneer moeten we vertrekken om bij daglicht bij de volgende bestemming aan te komen, 's nachts zijn we er zeker 4 keer uit om de boel te checken. Er gebeurt van alles, vooral de enorme valwinden vanaf de bergen houden ons bezig, verder scharrelen er visbootjes vlak om ons heen in de nacht. Daar wil ik ook even een blik op werpen, zo mogelijk. We draaien om ons anker, komen we niet te dicht bij de rots, kloppen de coördinaten nog of zijn we een stuk weggedreven. Vervelen is er dus nog steeds niet bij, integendeel, ik zou wel eens een dagje willen luieren. Maar het blijft gaaf. Dus...wordt vervolgd. R&Y

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten