vrijdag 3 juli 2015

vrijdag, dag 18 Rodrigues

Hoi allemaal. Nou dat was goed raak gisteren, maar we kregen het pas echt benauwd toen we de weersberichten hier in de buurt opgevraagd hadden en die combineerden met wat Dennis ons te melden had. We zouden dagen achter elkaar deze zooi houden en dan zondag nog een schepje er bovenop. Dat wordt een uitputtingsslag. Maar zonder geluk vaart niemand wel, vannacht nam de wind wat af, de scherpe kantjes gingen van de golven, het bleef wel flink te keer gaan, maar het was goed te doen en we konden om beurten steeds een paar uurtjes slapen.Vandaag idem, het gaat wel prima zo. Alleen heb ik nu alvast een hele luie dag ingevoerd, je weet maar nooit wanneer ik daar weer een kans voor krijg.Dus lig ik op mijn luie rug op een kussen op de bodem van de kuip,zodat ik niet van de bank afgezwiept wordt en ook mijn veiligheidsvest niet aan hoef, eet een overheerlijke koolsalade en eigengemaakte yoghurt met honing en walnoten, lees een spannend boek. Een oceaanoversteek is zo gek nog niet. We zien wel weer wat de volgende dagen voor ons in petto hebben. Weer 125 NM afgelegd en de positie is om 12.00 LT 14 19.58S 088 48.59E
Het versturen van de mail gaat steeds moeizamer, dus nogmaals het kan ook wel een aantal dagen niet lukken. Liefs van ons. R&Y

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten