donderdag 20 juni 2013

donderdag 20 juni Baie Maa

Nou eindelijk hebben we onze rust gevonden. We liggen al een paar dagen als enige schip voor anker in Baie Maa. Af en toe wat regen, wat wel lekker is, want nu blijven we gewoon lekker een boekje lezenl. Ook al veel zon, heerlijke temperatuur, zo tussen de 25 en 30 graden. We hebben een aantal zuigvissen onder ons schip, model hondshaai, zeker een meter lang met een grote zuignap op hun kop. Ze hangen naast elkaar loodrecht op de kiel. Ik voer ze met stukjes papaya, binnen een seconde zijn ze erbij om de stukjes op te peuzelen. Wat een snelheid, wat een beweging. Hier ook eindelijk weer kunnen zwemmen en snorkelen. Ik vond het best weer een beetje eng de eerste keer. We liggen gewoon in een uitloper van de oceaan. Maar het is weer super. Er is een vis, een soort makreel van 60 cm, die me iedere keer zodra ik in het water ben komt opzoeken. Hij komt zo dichtbij, ik kan hem met mijn hand aanraken. Ik had me voorgenomen om nu echt te gaan vissen, maar ik doe het niet, stel je voor dat ik mijn vriendje vang. Hij heeft wel de juiste maat, past precies in mijn grillpan. Vanmiddag ben ik voor het eerst weer in mijn eentje op pad gegaan met de rubberboot, na mijn buikoperatie had ik de kracht niet meer om de motor te starten. Toen ik wegvoer, riep Roderick me, dat mijn vriendje de vis achter me aankwam. Ik heb een extra rondje gedraaid en ja hoor, hij bleef gewoon volgen. Dus vanavond eten we makreel uit blik. Roderick zijn enkel slinkt ook weer door de verplichte rust, maar het zal best nog wel even duren, voordat dit weer over is. Rustig aan dus. We willen nog lekker een paar dagen blijven liggen. Tot de volgende keer R&Y

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

1 opmerking:

  1. Beste (Ex) Vertrekker,

    We zijn/komen dit jaar weer terug in Nederland. Thuis zijn is heel tweeslachtig. We zijn blij onze dierbaren weer om ons heen te hebben maar wat missen we de warmte, de vrijheid, de zee en nog zo ontelbaar veel mooie dingen van onze reis.

    Om zo’n reis wat prettiger af te ronden leek het ons leuk om de Ex Vertrekkers nog eens bij elkaar te krijgen. Een soort reunie in oktober, ergens in het midden van het land. Dan kunnen we onze reis nog eens herbeleven en oude contacten weer opfrissen.

    Als programma idee( naar keuze bij te wonen );
    ’s Morgens - Bijpraten bij de koffie
    ’s Middag - Lezing van een inspirerende zeiler o.i.d.
    ’s Avonds – Napraten bij diner en/of borrel

    Als dit je wat lijkt stuur dan z.s.m., onverplicht, je e-mail-adres naar shishco@live.nl
    omdat de weblogs e.d. in de komende tijd van internet zullen verdwijnen en we jullie dan niet meer terug zullen kunnen vinden.

    We houden je op de hoogte van de vorderingen en hopen op een grote opkomst.

    S T U U R J E M A I L A D R E S naar shishco@live.nl

    Zeilgroet
    Frans van Janny
    SHISHCO
    06-51-501059

    BeantwoordenVerwijderen