zaterdag 13 oktober 2012

16 maart 2012, onderweg naar Galapagos, dag 8

Hoi allemaal, nog steeds onderweg. Gisteren euforisch bij het overschrijden van de evenaar. Een paar uurtjes later in zorg, de computer is gecrashed. We kunnen bij geen enkel bestand meer komen en hij deed het net zo lekker. Na het ophalen van het weer bleek dat er bijna geen wind meer komt deze dagen en vanaf zaterdag wind en golven tegen. Dus nu toch maar besloten om verder de motor bij te houden, dan komen we zaterdagavond aan in Santa Cruz. De motor aan betekent ook stroom/ energie genoeg, dus toen ik sliep, ging Roderick als verrassing de nieuwe versie van het planetarium erop zetten. We zitten hier meestal in de stikdonkere nacht zonder strooilicht onder een stralende sterrenhemel, maar van het zuidelijk halfrond weet ik niet zoveel.
Dus Roderick zwoegen tijdens zijn wacht om voor mij het programma erop te hebben, voordat mijn wacht begon. Maar ellende ten top geen van onze eigen programma's doet het nu meer. Al onze gegevens van de laatste tijd, verzamelde informatie, adressen, de website, de bankzaken noem maar op. Roderick was echt ten einde raad. We hopen nog een oplossing te vinden. We hebben een email naar Panama gezonden in de hoop dat van daar uit advies gegeven kan worden, door een computerguy die we daar kennen.
We zijn nu op zo'n 120 Nmijl afstand van Santa Cruz. Dus nog 1 nacht door en dan zijn we er morgen. Iedere ochtend is het zo windstil, dat het water wel olie lijkt. Alleen de constante oceaandeining. Ik weet niet of dit stukje op de blogspot terecht komt, want ook de codes daarvan staan op de andere computer, die weet ik niet uit mijn hoofd. We hebben het nog steeds verschrikkelijk naar onze zin, maar dit soort dingen is dikke pech, dus dat brengt nogal wat stress met zich mee. Ben benieuwd wat we morgen te zien krijgen, vanmiddag weer een dolfijnenshow, hoog in de lucht buitelend, Roderick begon al meteen te roepen, Hier solliciteren voor Harderwijk. Straks tussen de zeehonden, daar kan ik me op verheugen. Van de week ook nog zo iets grappigs, we hebben al dagen geen schip of zo gezien, komt er ineens midden op de oceaan een boomstammetje langsdrijven met op een rijtje 4 grote zwart witte vogels erop, ik denk genten of zo. Heel sullig naar ons kijkend, van wat doen zij hier? Gewoon een scene uit de tekenfilm Madagaskar. En ook nog toen wij bij La Luna op visite waren, zag ik ineens een rare bruine vlek in het water. Het waren een stuk of 20 (jonge) bruine roggen, die nog heel vierkant zijn. Als een Romeins cohort zwommen ze zij aan zij, recht tegen elkaar aan, waardoor zij een grote ruit vormden. Asterix zei het ook al, Rare jongens die Romeinen. Tot zover. Groetjes.R&Y

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten