donderdag 4 juli 2013

04 juli 2013, Ile des Pins

Hoi allemaal, wat een pokkeweer hebben we gehad, storm, wind en stortregen, maar vandaag was het weer ouderwets mooi helder. Dus vanochtend vroeg direct snorkelen. Roderick heeft me naar het rif gebracht en het was weer fantastisch. Het koraal was niet bijzonder (zegt ze heel blase) maar er waren echt miljoenen vissen. Grote scholen helderblauwe en groene visjes en verder van alles en nog wat. Ze dreven met de golven heen en weer en ik dus ook, erboven hangend met mijn nieuwe fotocamera. Alleen het rif komt steil uit de diepte en als de golf je dan meeneemt kom je erboven op en daar is het maar een halve meter of minder diep. Dus even flink spartelen met mijn flippers om er weg te komen. Ik wil niets aanraken, niet alleen om niets te beschadigen, maar ook om zelf niet beschadigd te worden. Er zijn zoveel giftige en netelplanten en dieren. Ik heb ook meestal mijn wetsuit aan, dat is geen overbodige luxe, want het water is behoorlijk fris. Maar het was weer super. Er liggen ook wat andere cruisers in de baai, daar hadden we nog geen contact meegehad, want iedereen bleef op zijn eigen schip in die slechte omstandigheden. Vanmiddag hadden we met zijn allen op het strand afgesproken voor een "Meet and Greet", iedereen neemt zijn eigen drankjes mee en wat knabbeltjes. Ik had gauw nog op mijn campingpitje een grote bak verse popcorn gemaakt om mee te nemen. We zijn natuurlijk ook niet weggeweest voor een gasfles, maar het is verbazingwekkend, wat een lekkere hapjes je weer kunt verzinnen, met 1 pitje. Eerst de rijst koken, in een handdoek draaien, dan een groentehusseltje bakken, plakje ham erbij, weer smullen. Het was erg gezellig met zijn allen op het strand, in het donker met een schijnwerper terug naar het schip varen, er sprongen honderden visjes voor onze rubberboot uit het water. Ze plingplongen net als in een flipperkast. Zo leuk. Voor morgen hebben we afgesproken voor een Pot Luck op het strand, iedereen maakt dan eten en dat smikkelen we met zijn allen op.. Het grootste gedoe is altijd nog om alles in de rubberboot mee te nemen, als het kan ook nog warm te houden en droog op het strand te krijgen. Je moet altijd door de branding heen met je rubberbootje, tas met borden, bestek, drankjes, glazen en de pan met eten, anti muggenzooi, kleedje enzovoort. Maar altijd hartstikke leuk. Mogelijk kunnen we ook nog een kampvuur maken, Dat horen jullie nog wel. Kortom het begint er weer op te lijken. We hebben het nu weer druk met leuke dingen doen. Morgen gaan we snorkelen in de baai hier achter. Het is jammer dat jullie de foto's nog niet kunnen zien. Je hoeft niet te vragen waar Sporthuis Centrum zijn idee van het tropisch zwemparadijs met wildwaterbaan vandaan heeft. Tot de volgende keer maar weer. Groetjes van ons.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten